zondag 12 oktober 2008

Effies testen.

Ruim een week terug heb ik een nieuwe camera gekocht. Nou ja, nieuw. Een zo goed als nieuwe dan. Van ene Flippie. Fotokameraadje via www.digirelax.nl. Hij wilde graag de nieuwste Nikon, de D90. En ik wilde wel graag zijn "oude" D300 overnemen. D'r lag nog wat geld in een oude sok en daar moest ik hoognodig vanaf. Perfecte deal voor een perfecte camera!! Wat een schitterend brok techniek zeg, heerlijke camera.

Vanochtend voor het eerst even serieus op pad geweest. Maar die foto's zijn allemaal al naar de digitale jachtvelden verwezen. Op de een of andere manier was er een instelling geactiveerd die alle kleuren met 30% oppepte. Het meeste gras op de foto's gaf licht.....

Na wat ter zake kundig commentaar van Chris, gezoek in de boeken en gepruts met de camera die instelling verwijderd en alles gewoon op "neutraal" gezet. Dus vanmiddag nog maar eens op stap. Nu vrouw en grutto's mee. Wat een lekker weer zeg, heerlijk. Natuurlijk moest Aron de burst mode van zes (!) foto's per seconde even testen. Met pa als onderwerp. Ik word oud.... :-)

Gewoon een selectie van wat dingen. Als test. Meer niet. Behalve die spoorfoto. Die is speciaal voor Frank.







3 reacties:

Chris Gerrist Fotografie zei

Heerlijke serie... Mooie kleurtjes hoor.

Je zult zeker nog ontzettend veel plezier beleven aan deze 'Nieuwe' camera.

Chris

FRANK103 zei

De eerste foto en natuurlijk die spoorfoto zijn briljant....

Nee, het is helemaal een fraaie serie. Maar het Flippie gedeelte begrijp ik niet. Hij wilde een D90 ipv een D300? Of bedoel je zijn oude D200? Een D300 is toch een klasse beter dan een D90?
Een nicht van me heeft ook een D300 en een bijpassende 18-200 2.8 en persoonlijk vind ik die combinatie te duur (ruim 3000 euro) en te zwaar (1,5 kg) om nog voor de lol mee te nemen. Ik heb er wel op een verjaardag foto's mee gemaakt en iedere vergelijking met mijn Minolta d5d gaat fout wat betreft snelheid en precisie van de autofocus, de belichtingsmeter, de scherpte van de lenzen en meer!

Veel plezier met je nieuwe camera en laat maar de foto's zien!
(NB Hoe is het met je nieuwe baan?)

Jacko zei

Nee Frank, echt de D300. Hij was te zwaar voor André. En inderdaad het is een zwaar geval, voor mij te doen maar voor hem dus niet. Hele mooie deal gemaakt.

Komt ooit nog een keer een grip onder. Nog zwaarder inderdaad.

De nieuwe baan bevalt al wel een beetje. Altijd een poosje een kat in een vreemd pakhuis gevoel natuurlijk. Maar ik heb er wel vertrouwen in!

Nu hun nog... :-)