woensdag 4 juni 2008

Belachelijke verspilling

Je kent ze vast wel: die reclameborden met meerdere boodschappen. Om de zoveel tijd begint er in het binnenste van dat ding een motortje te zoemen en verschijnt er een nieuwe boodschap. Best leuk voor de techneuten onder ons maar voor de doordenkende medemens moet dit soort dingen een gruwel zijn.

Een gruwel Jack? Vertel.

Kijk, ontkomen aan reclame doen we niet meer. Daar heb ik mij ook bij neer gelegd. Maar om dan van dit soort borden te gaan maken met daarin meerdere boodschappen gaat mij gewoon een stap te ver. Ik kan zelf wel beslissen wat ik hebben/halen/kopen/aanschaffen wil. Dat kan ik heel best zelfs. Schiet op met die dingen!!

Laatst zag ik zelfs een kar met daarop een matrixbord. Eerst dacht ik dat het om een waarschuwing voor wegwerkzaamheden zou gaan. Totdat ik dichterbij kwam en er gewoon een doodordinaire reclameboodschap op bleek te staan. Ga weg man, get a live.

Komt bij dat zo'n bord de kosten van de aangeprezen boodschappen gewoon opdrijft. "Kijk meneer de producent, u adverteert nu op het nieuwste van het nieuwste en dat is nou een maal iets duurder. Maar u wilt uw product toch de juiste uitstraling meegeven?". Tja.... En dan denkt de producent: "maak ik alles toch gewoon ietsjes duurder want de winst mag niet minder worden door een verhoogd uitgavepatroon aan de reclamekant". Simpele redenerig maar zo gaat het.

En wie betaald dat allemaal? Juist ja. Jij en ik. Gewoon de Jan Lul van de samenleving. Zoals gewoonlijk. En wat kunnen we er tegen doen? Niks, noppes, nope, nada. Nog meer van die onzin en ik pak de handel op en emigreer naar een warm eiland. Ga ik kokosnoten verhuren aan toeristen. Mooi van al het gezeik af.

Maar ik stoor me er niet meer aan hoor. Kom elke dag drie van deze boodschappers tegen. En op de reis naar huis weer drie. En steevast binnen 1 dag na het inhangen van nieuwe boodschappen is het papier gekreukt, de handel vastgelopen en is er nog maar één boodschap leesbaar: HELP.

Nou, naar mijn hulp kunnen ze fluiten! Heeeel hard en lang fluiten...


2 reacties:

FRANK103 zei

Je hebt nog niet 112 gebeld? Hier is duidelijk sprake van nood!

Sommige reclame vind ik niet vervelend



sloggi....

Jacko zei

Die van Sloggi is inderdaad wel aardig om naar te kijken. Maar net als je je aan het verlekkeren bent begint die motor te zoemen en komt er een reclame van een verzekering of zo.

Het Sloggi-bord was ook vastgelopen onlangs maar die gaf geen leuk beeld bij de tekst die ik in gedachte had. Deze wel...