woensdag 2 juli 2008

Plugin testje

Via Digireflex kreeg ik een link door naar www.earthboundlight.com. Niet alleen leuk leesvoer maar er stond ook nog eens een link naar een fraaie plugin voor PhotoShop Elements. Die heb ik eens fluks gedownload en geinstalleerd.

Met deze plugin heb je de beschikking over HET gereedschap op kleurenbeheersing. Volgens de mensen die het denken te weten dan natuurlijk. Die wijsheid bezit ik niet hoor. Het komt er kort op neer dat je je beeld op kunt delen in vijf kleuren: zwart, wit, rood, geel en blauw en dat je de onderlinge verhouding van die kleuren aan kunt passen. Hierdoor kun je bijvoorbeeld een groenzweem uit een foto halen. Of juist toevoegen. Huidtinten kun je nauwkeuriger bepalen. Dat soort subtiele zaken.

Met mijn subtiliteit van een nijlpaard met ontstoken aambeien heb ik onderstaande sundowners bewerkt. De bovenste is het origineel, compleet met foute kleuren. Die daaronder is zoals ik me het beeld herinner. En de laatste is een spelerijtje waar ik wat te zwaar aan de schuiven heb gehangen.

Klikken maakt het plaatje 1200 pixels breed.



2 reacties:

FRANK103 zei

Gaat het om het mooiste plaatje (crea bea!) of om hoe het precies was (registratie)?

Ik houd wel van wat creativiteit: aan de schuiven!

Jacko zei

Vaak vind ik overdone ook niet verkeerd hoor. Maar soms wil ik gewoon een schoon en waarheidsgetrouw plaatje hebben. Kwam ik achter met die bruiloft van een maand of wat terug.

Gelukkig kun je met deze plugin ook hele overdone plaatjes maken!!

Niks voor jou: een "echt" bewerkingsporgramma?