zaterdag 28 maart 2009

Eerste modellenshoot

Get out your comfortzone and learn something.

Ik heb al veel onderwerpen gefotografeerd. Maar nog nooit serieus portretten gemaakt. Een soort van schaamte weerhoud mij op de één of andere manier. Zomaar een camera op iemand richten en ongegeneerd klikken is niet helemaal mijn ding zeg maar.

Toch ben ik vandaag naar mijn eerste echte modellenshoot geweest. Out the comfortzone dus. Via het NCN forum belandde ik in een afspraak om met gothic modellen door het Open Lucht Museum te wandelen. Ja inderdaad, gothic, je leest het goed. Meteen goed in het diepe springen en zwemmen maar.

Het viel me niet tegen moet ik zeggen. Natuurlijk was het koud en onwennig buiten de comfortzone maar ze zijn best wel geslaagd vind ik. Wat je wel goed kunt zien is dat ik niet één keer een model helemaal voor mezelf had. Ik heb telkens bij iemand anders aangehaakt en meegeklikt. Hierdoor is er nergens echt oogcontact tussen model en fotograaf. Sommige foto's zijn heel mooi scherp maar omdat ik net niet helemaal jofel voor het model sta is de pose wat vreemd. Stevig leermoment zeg maar. Al met al was het zo leuk dat ik nog wel eens een keer portretten wil doen.

En Goths? Hardstikke leuk en relaxed volk hoor. Beetje vreemde humor en rare gebruiken maar prima te pruimen mensen!

5 reacties:

FRANK103 zei

De eerste en de laatste spreken me wel aan, foto 2 vind ik wat te donker en verkeerd afgesneden, 3 zijn de tonnen en muur hinderlijk scherp en 4 vind ik de pose vreemd en de dame teveel rechts in de foto staan waarbij haar decollete zeer prominent in beeld gebracht is. (groothoeklens?)
Maar wel een leuke uitdaging!

Chris zei

Nou, dat was comfortdrempel 1. Je kunt goed zien dat jij er naast stond omdat er geen communicatie is. Geeft verder niet, bij de volgende stap ben jij gewoon fotograaf no. 1.
Straks bij de strobisten meet zal het vermoedelijk heel anders gaan.

Chris

Jacko zei

Ja sorry Frank van nummer 4 maar ze was ook zo kolossaal dat zelfs met een 105 mm macro er toch nog een 15 mm groothoekeffect ontstaat....

Danny zei

Ik ken niks van fotografie maar ik zie wel allemaal knappe dames.

Jacko zei

Ik snap er ook niks van.....