donderdag 12 maart 2009

Pink Cadillac.

Ineens zit er een envelop in de brievenbus. Gericht aan mij. Aan het formaat van de envelop kan ik wel zien dat er niet een suffige factuur in zit. Veel te vierkant. Het handschift in de adressering niet bekend voor mij maar is duidelijk van een vrouw. Intrigerend.

Snel loop ik naar binnen om daar, mijn nieuwsgierigheid niet bedwingend, met een veel te groot mes de envelop open te snijden. De inhoud blijkt een kaart te zijn. Een kaart? Huh, zit ik weer zonder werk of zo? Heb ik iets gemist?

Voorop de kaart een man in een roze auto. Hij heeft duidelijk veel plezier en scheurt zo te zien met veel vaart door een Vinex wijk. Ergens in the sunny state of Florida. Binnenin de kaart drie damesnamen: de drie "Iekes". De ega van Mr. Sparky, Klift en ik zei de gek. Tja, wij rijden wel eens een slotrace ja. De taal die wij daarbij gebruiken doet inderdaad vermoeden dat wij diep van binnen nog steeds iets van een kind in ons hebben. Een kind dat wil spelen en plezier wil maken. Dat heeft die Nietzsche goed gezien.

So what?
Dan de achterkant van de kaart. Wel lief van ze dat ze een kaart sturen omtrent "to be part of a family", "the gift of friendship" en zelfs "to be loved". Heerlijk als drie vrouwen dat met een kaart tegen je zeggen. Het doet me wat en het ontroert me zelfs meer dan ik in eerste instantie denk. Goh, 't is wat zeg.

Ik zet de kaart op het aanrecht en zet me aan de taak om de dagelijke kost te koken. Tijdens het jassen van de piepers moet ik er doorlopend aan denken. Eerst denk je dat ze een loopje met je nemen door een man in een auto te vergelijken met een racebaan en zo. Totdat je die dikgedrukte woorden achterop leest. Echt lief van de meisjes.

Ineens valt mij oog op de kleinere letters naast de foto op de achterzijde van de kaart :"Pretending to drive a car made of cardboard....". Wat? Pretending? PRETENDING? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt die meiden. Je ziet toch zo dat die man in een Cadillac Eldorado Biarritz Convertible uit 1959 rijdt!!

Echt weer zo'n vrouwending.

Maar wel erg leuk. Ik hoop dat de twee andere mannen net zo van de kaart, maar vooral van de aandacht, genoten hebben als ik!

2 reacties:

FRANK103 zei

Had Elvis niet ook zo'n Caddy?


Het IS de Caddy van Elvis?


Cool!

Jacko zei

Die van Elvis wordt in Nederland gebruikt bij bruiloften.

Echt.