vrijdag 21 maart 2008

De terugkeer van "de tank"

Ruim een jaar terug kocht ik van een sympathieke Groninger zijn Nikkor 80-200 F/2,8 ED. Een topper onder de Nikkor objectieven. Zeldzaam goede optische eigenschappen en zeldzaam solide gebouwd. Als je met dit objectief ergens tegen stoot moet je vrezen voor hetgeen waar je tegenaan stootte, niet voor het objectief. Maar het is ook een zeldzaam zwaar loeder...

Dat was dan ook de reden dat ik het objectief vlak voor de zomer verkocht en een 70-300 met VR aan boord terug kocht. Prima objectief hoor, niks mis mee.

Maar toch miste ik telkens "de tank". Die heerlijke verzadiging van kleuren. De ragscherpe platen en dat heerlijk romige bokeh. Fantastisch!

Afgelopen donderdag ben ik "even" naar Rouveen gereden om daar weer een "de tank" te kopen. Het voelde aan als thuiskomen. Ben d'r zeer content mee. Wicher, mocht je dit lezen, nogmaals bedankt voor de mooie deal.

Hieronder wat foto's van "de tank". De echt lederen koker, formaat gebakschotel, heeft een precies passend interieur. Het objectief zelf is inclusief zonnekap bijna 40 cm lang en weegt een ruime 1,5 kilo. Hoe bedoel je zwaar...?



4 reacties:

FRANK103 zei

Paar sessies met dat zware loeder op de hei en je hoeft helemaal niets aan fitness te doen!

Hachelijk?

NB heb nog nooit een 2.8 zoomlens in handen gehad, ben erg benieuwd hoe erg dat verschilt van mijn plastic tamron lens.

Jacko zei

Je mag 'm de volgende meeting wel een vasthouden hoor. Met camera en al.

Kliko Green zei

Toch een vorm van sporten... dat fotograferen!!

Jacko zei

Heeee, Jaco. Jij hier?

Ga toch fietsen kerel. :-)

Leuk.