zondag 2 maart 2008

KEMBA VII, het verhaal gaat door.

Ik had natuurlijk ook in het Engellands kunnen beginnen : the story continues. Maar dat doe ik dus niet. Gewoon omdat dit een Oud Hollandsch verhaal van bloed, zweet en tranen is.

Bloed en zweet okay, maar tranen? Jazeker. Tijdens de allerlaatste actie gisteren gaf ik zo'n vreselijke klap met de klauwhamer op de zijkant van mn duim dat de tranen me in de ogen schoten. De laatste schroot was zo vreselijk krom dat 'ie met geen mogelijkheid paste. Maar ja, stoer als ik ben dacht ik dat een ferme maar kordate tik wel zou helpen. Niet dus...

Verder ging het als een speer. We hadden er duidelijk lol in. Radio aan op Arrow Classic Rock (het enige juiste station voor dinosauriers volgens Aron) en lekker samen een beetje timmeren en zagen.

Nog één keer een fikse zaterdag d'r tegenaan en dan zit het plafond erin en kan de rest van de electriciteit aangesloten worden. Daarna de afwerklatten tegen het plafond en het geheel afschilderen.

Dan behangen en een wand schilderen. O ja, en een losstaand wandje maken waar de kledingkasten achter komen te staan. Aan de andere kant komt dan het bed. In die wand komt een vrij groot gat met daarin een kastje van Ikea weggewerkt. Het schijnt dat ik dat kan maken...

Op 9 april komt de vloerbedekking. Voor die tijd moet ik nog 4 ruimtes en een trap vloerbedekkingvrij maken en de planken vloer overal verschroeven aan de balken. Tegen het kraken weet je. Vooral de zolderplanken kraken als een bezetene. En als je weet hoe Aron rond rent op z'n kamer weet je dat ik het gekraak tot een absoluut minimum wil beperken!

Oh ja, ook nog een kaptafel maken met daarachter een spiegelwand met verlichting. Volgens Kemba kan ik dat best.

Als het allemaal achter de rug is dump ik al m'n gereedschap in de Kliko!




4 reacties:

FRANK103 zei

Leuke serie Jacko! Maar wat een boel werk! Hierna een jaar niet knutselen of ligt de volgende klus al klaar voor na de zomervakantie?

Jacko zei

Iets met de voortuin geloof ik Frank.

Het zal inderdaad met tuingereedschap moeten zijn want het andere gereedschap gaat in de Kliko.


Oeps, schiet me te binnen dat de kozijnen buiten ook aan een onderhoudsbeurt toe zijn. Dat wordt dus schilderen deze zomer.

Kliko Green zei

Wel in mijn grijze broer he??! Want in mij mag alleen maar groen afval.

Jacko zei

Wij hebben hier een bruine voor het groenafval en een grone voor het restafval. En dan nog een groene met het formaat van de bruine maar dan met een blauw deksel. Da's voor het papier.

Jaha, in Ede is alles logisch.