vrijdag 14 maart 2008

Techniek snuiven.

Gisterenavond ben ik naar de Technishow geweest. Dit is de grootste technishe vakbeurs in Nederland. Dus als rechtgeaarde techneut ga je daar heen. Ik dus ook.

In z'n algemeenheid viel het mij wat tegen. Zat te zien dat wel, maar nou niet echt spetterende technische noviteiten. Ook geen grote shows zoals vaak gebruikelijk is. De laatste editie was er een stand waar de Nederlandse en Engelse kampioen sumo worstelen het om het uur tegen elkaar opnamen bijvoorbeeld. Dat heb ik nu niet gezien. De hand zat duidelijk op de knip.

Omdat het al weer een tijdje terug was dat ik lekker had gefotografeerd had ik mijn éénogige vriendje meegenomen om leuke dingen vast te leggen voor het nageslacht. En voor jou dus ook.

Altijd leuk: robots. Zeker als ze een spelletje Mens erger je niet spelen. Net echt. Op het gescheld na als ze van het bord werden geveegd.


Als afzuigkap ook niet verkeerd bij de zomerse BBQ.


Een bedrijf in CAD software profileerde zich met het enige echte Nederlandse sportwagenmerk : Donkervoort. Is zo'n Spyker maar een slap aftreksel van! Nee, Joop heeft mijn sympathie.




"We hebben geen geld voor iets spectaculairs Henk". "Ja maar, ja maar..." "Dan hijs je maar wat schroot aan het plafond!!"


Of je zet een vette brommer neer.


Raggende mannen. Gewoon een slijpschijf helemaal opbranden op een stuk RVS. Niet nadenken, gewoon je gezicht op dom, schakelaar om en GAAN!!


Niet nieuw maar wel sterk vertegenwoordigd: het waterstraal snijden. Water onder druk van 3.000 bar door een smalle nozzle persen. Snijdt moeiteloos door marmer van 5 cm dik. Of een stalen plaat van 3 cm. No problemo. En de mooiste vormen en contouren zijn mogelijk.


Best een leuke avond gehad.

2 reacties:

FRANK103 zei

Vorige keer was er een leuke racebaan te zien! Een rallybaan :-)
Dit keer niet, ik heb deze beurs dus maar overgeslagen....

Jacko zei

Ja dat was echt een toppertje toen. Kan het me nog goed herinneren. Echt gaaf!

Nu was het allemaal een stuk tammer. M'n oude werkgever Radine was ook niet present op deze beurs. Is een veel te algemeen technisch geheel geworden. Niet echt wat voor hun doelgroep zeg maar.