maandag 29 september 2008

De Halve Marathon van Texel

Wat nou Jack, sinds wanneer doe jij aan sport? Ik doe helemaal niet aan sport, daar ben ik niet op gebouwd en dat weten jullie best. Maar Annemieke loopt hard. Of doet aan hardlopen. Ik weet nooit precies hoe je dat nou zegt. Maar goed, hardlopen dus. Een hele halve marathon maar liefst! Op Texel want dat geeft het geheel toch wel een ander tintje. Het eiland waar 2 zussen van je wonen en waar je altijd met veel plezier naar toe gaat. Starten vanaf de boot met in totaal 1.600 andere lopers. Bijzonder. En daardoor natuurlijk extra leuk!!

Zondag 28 september was het spektakel. Na een gedegen voorbereiding van zeker drie keer per week hardlopen togen wij zaterdagochtend naar het Texelse eiland. Loopschoenen, broek, sokken en de envelop van de organisatie op zak betraden wij het eiland. Even krentenbollen, AA drink en bananen kopen voor de volgende dag en Annemieke was er klaar voor. Zaterdag werd er speciaal voor Annemieke pasta gegeten in huize Zijm. Vroeg naar bed en een fikse nacht slapen. Mooi uitgebalanceerd ontbijtje en een sportmassage van Wilma. Toch handig een zus die dat kan!

Om 13.30 zou de boot aan komen met daarop de lopers. Vanaf Texel dus met de boot van 12.30 naar Den Helder, de andere lopers inladen en dan naar het Texelse. Op de boot zal het wel gegierd hebben van de adrenaline lijkt mij.

Het was prachtig loopweer. Voor sommige wellicht iets te warm maar er scheen een lekker zonnetje bij 17 graden. Weinig wind en een zeer gevarieerd parcours. Openbare weg, zandpaden, duinweggetjes en zelfs een stukje strand waren het lot van de lopers.

Beide Texelse zussies hoorden bij de crew en stonden de lopers het bos in te sturen. Ja, de goede kant op het bos in natuurlijk. Laten we dat even duidelijk maken.

Ik heb Annemieke naar de boot gebracht en ben daar toen meteen gebleven om haar, en de resterende 1.599 andere lopers, weer op te wachten. Met wat brutaliteit heb ik mezelf een mooi plekje bovenop de brug veroverd. Mooi uitzicht op de aankmost van de boot en de start van de halve Marathon van Texel.

Let niet alleen op de schitterende foto's :-) maar speciaal op de dame met startnummer 1011.

Het resultaat van al die trainingsarbeid? Een hele mooie tijd van 1.58.49, de 19e dame, van de 70, in haar catagorie. Kijk, ze was natuurlijk al mijn kanjer maar nu helemaal dat snap je.

Vanmorgen wakker geworden kwam ze toch wel wat langzaam op gang.....

Op de foto klikken maakt 'm 1000 pixels groot, terug naar de blog met de knop "back" in je browser. Da's dat pijltje naar links dat linksboven in je scherm staat...


De dames bezig met het spandoek. Leuk gedaan meiden!!
Even een massage van zussie Wilma.
Da's best ver hoor, 21 kilometer op gele Crocs.

Het grote en uitbundige ontvangstcommitee.
Op weg. Die fietsers moesten behoorlijk aanzetten kan ik je vertellen.
In het midden, German Silva, de initiatiefnemer van deze Halve Marathon. Winnaar van de Marathon van new York in '94 en '95.


Daar loopt ze, helemaal rechts in beeld.

Een zwaai en een lach en weg was ze.

Het roze en het oranje team.
Eindelijk is iedereen voorbij.
Hier rechtsaf het bos in alstublieft.
Mooie hanenkam hoor. Wel lastig bij zijwind lijkt mij...



En alweer rechts in beeld.







6 reacties:

FRANK103 zei

Leuke serie Jacko. Ik woon op iets meer dan een halfuur van Texel maar ben er nog nooit geweest.
Over de foto's: ik zou die hardlopers helemaal op de foto gezet hebben, toestel kwart draaien. Nu zien ze er wat zielig uit, zonder pootjes. Volgende stop is dan die begraafplaats van 2berichten terug.

Of heb je ze expres zo bijgesneden (geamputeerd)?

Jacko zei

Nee, bewust zo gedaan. Erg hè?

Gerard van Dongen zei

Mooie prestatie van beide partners ;-)

Jacko zei

Thanks.

Jij en Sjors en zoon ook succes komend weekend. Veel plezier daar!!

Chris Gerrist Fotografie zei

Nou,

dat doe ik jou vrouw niet na. Een hele prestatie.
Leuke impressie van het gebeuren. Je moet maar documentaloog worden :D. Je bent goed in het vastleggen van documentaires.

Chris

Jacko zei

Daar heb ik ook veel pleier in altijd Chris. Iets van voor tot achter vertellen met beelden.

Tijdje terug kon je een soort van masterclas doen via Nikon. Vier verschillende types fotografie. Inderdaad was reportage er eentje van. Heb nog op het punt gestaan om me in te schrijven maar was al te laat kwam ik na het getwijfel achter.