zondag 14 september 2008

Gazonmaaierrace in Achterveld

Zaterdag 13 september de 6e editie van de Achterveldse gazonmaaierrace. Ja je leest het goed: gazonmaaierrace. Via de site had ik al vlot achterhaald wat en vooral waar het zou zijn. Het leek mij wel wat. Dus camera mee, oude schoenen aan en op naar Achterveld. Da's bij Hoevelaken linksaf.

Nou het weiland was door de regen van de afgelopen dagen wel veranderd in een modderpoel inderdaad. Dat beloofde wat. De quads die hun rondjes reden deden dat snel, met veel lawaai en ook best wel wat opspattende modder. Maar toen de gazonmaaiers. van die gewone huis-tuin-en-keuken dingen. Fors opgevoerd, dat mocht wel, maar op de originele haast profielloze bandjes. Daar kwam me een partij bagger vanaf zeg. Heul alderbastends veul. Na een rondje of wat schoof nummer 69 haast van de baan, kwam is een slip, belandde aan de rand van het parcours en gaf om de situatie te redden vol gas. Bagger spatte weg onder de achterwielen. Richting....mij!

Ongeveer 3 kilo aan Achterveldse bagger op mijn lijf. Waarvan zeker 1 kilo op de D50 met 80-200 combinatie. En dan had ik me nog wel omgedraaid en klein gemaakt..... Na wat poetsen was de meeste bagger er wel af en heb ik nog wat foto's gemaakt. Volgend jaar ga ik weer, want het was een grandiozos spetakel, maar dan doe ik toch een zakje om m'n camera.

Foto's van de quads op mijn fotosite. Die zijn voor hier niet spectaculair genoeg.






1 reacties:

FRANK103 zei

Mooie serie Jacko, hoewel ik de scherpte van de eerste paar foto's niet goed kan beoordelen. Zijn ze erg verscherpt in photosjop?

Voor volgend jaar zou ik geen zakkie om het zakie (d50+lens) doen, maar een 70-300 telelens meenemen en iets verder van de baan af gaan staan. Als ik de foto's zie is er toch ruimte zat langs de baan.