woensdag 24 december 2008

En alweer een avondje op de knietjes.

En weer zitten drie volwassen (?) mannen een avond op de knietjes rondom een racebaan. Eigenlijk bedoeld als speelgoed voor kleine kinderen. Maar o wat hebben we weer een schik gehad zeg. Alderbastends veul schik. Kiek ma'r eens.

De baan lag vlot en de eerste rondes werden gereden. Of moet ik zeggen gestreden?
Mooie rode achterlichten zijn niet lelijk!

Sommige mensen sleutelen liever dan dat ze rondjes rijden. Klift the Drift tussen de bandjes. Let op het detail: de kerstbal.
Anderen staan de hele avond voorover gebogen om de baanstukken in een andere volgorde te leggen. Mr. Sparky aka The Rewireman in zijn favoriete houding.
Een SOA (Spirit Of America) met ernstige pech. Ondanks, of juist dankzij, het vakkundige sleutelwerk van Klift?
Klift vol gas met een renault 5 van Fly.
Mr. Sparky deed het deze rondes met een Mosler van Ninco. Later op de avond begon het apparaat een vreselijk lawaai te maken. Door de power van de NC-6 motor was de opsluitbus van het kroonwiel verschoven. Ja en dan gaat zo'n anglewinder wat lawaai produceren. Da's toch wel een nadeel van die constructie hoor vind ik persoonlijk. Kroonwielen en opsluitbussen met een inbusje schelen een hoop in dit soort gevallen. Je kunt de handel dan net even wat makkelijker spelingsarm afstellen. Nu zit je eigenlijk maar wat te pielen.
De Ninco Audi TT wordt voorbijgestoken door een standaard Carrera autootje. Die dingen rijden heel erg prettig kan ik je verzekeren! Goed beheersbaar en lekker fel aan het gas. Helaas zoals het echte Carrera's betaamd een beetje povere remwerking. Maar goed, daar hebben we plinten voor zeg ik dan maar.
Huhhhh, hebben wij hier te maken met een spookrijder??
Blijft grappig flitsen op het 2e gordijn.
De Rewireman heeft weer eens gewonnen.... Zucht :-)
Onderstaande baan was de laatste creatie voor deze avond. Reed best wel prettig moet ik zeggen. En is lekker makkelijk uit te breiden door er hier en daar simpelweg wat rechte tussen te frommelen.

Heren ik heb mij weer bijzonder vernaakt deze avond. Het was erg leuk en we hebben mooi een aantal favoriete bochtencombinaties vast kunnen leggen. Nu nog een adresje zoeken waar we wat gebruikte baanstukken kunnen scoren en we zijn helemaal klaar voor nog meer avonden met racefun!!
En weet je wat nog het allerleukste is: de kist met baanstukken en auto's staat nu hier!! Ik denk dat ik morgen nog eens even een baantje ga leggen....

6 reacties:

FRANK103 zei

Leuk verslagje Jacko! Zelf ben ik ook niet zo van het sleutelen, een auto moet het gewoon doen! Ja, het lijkt wel een trein! Gaan als een trein zegmaar! De zere rug van het optillen van de auto's (natuurlijk niet mijn auto!!) zorgt er voor dat het vloerrijden hier niet zo populair is. Maar die mooie lege garage Jacko, een paar schragen kopen en een paar balken 44x44 en een paar platen 122x66 en je hebt een tafel die makkelijk neer te zetten is en ook weer af te breken! Alleen vallen de autootjes dan wel een stuk harder.

Fijne feestdagen!

Jacko zei

Goede tip maar Carrera is daar veel en veel te groot voor! Best wel jammer want de knietjes gaan wel zeer doen na een avondje.

PorscheHarry zei

Verslavend dat slotracen, nietwaar? :-) Tijd voor een vast baan? Ik begreep dat je de competitie aandurfde met Scalextric baanstukken? Circuitpark Le Grenier is het hele jaar open.

Jacko zei

Als Frank weer eens een keertje jullie kant op gaat durf ik wel met hem mee te komen hoor! Alleen niet, ben nogal een muurbloempje weet je..

FRANK103 zei

Afgesproken dus, alleen die Goodwood chicane heb ik het niet zo op, maar racen op zolder kan best hoor. Kunnen we misschien mooi combineren met een bezoekje aan Henk!

Zaterdagmiddag en deel van de avond in januari?

Jacko zei

TOP!!