dinsdag 23 december 2008

Schoon schip

Het moest er toch eens van komen: de schuur opruimen. En daar zag ik best wel tegenop. Waarom? Nou da's simpel verteld. Het was daar echt een puinzooi en er lagen dingen waarvan ik echt niet wist of ik ze nou weg moest gooien of moest houden.

Om in zoiets een weg te vinden heb ik het als volgt gedaan: ik heb alle drie de Kliko's voor de schuurdeur gezet met hun klep open. Kon ik alles d'r zo in mikken. En ik heb 4 kratjes gekocht waar ik de zaken die ik zou willen bewaren in kan doen. Doordat wij een oud huis hebben is er nogal wat geklust de laatste jaren. En bij elke klus groeide het arsenaal aan elektrische gereedschappen stevig. Want als je het niet hebt en je hebt het nodig dan koop je het gewoon! Maar vooral de aangeschafte materialen rezen de pan uit. Schoenendozen vol met schroeven, spijkers, pluggen, haakjes, speciale bevestigingsmaterialen, rare gereedschappen die ik toen wel handig vond om te hebben en ga zo nog maar even door.

Dat resulteerde dus in een berg waar je amper overheen kon kijken.

Bijkomend probleem: er moest ook nog even een extra koelkast een plaatsje krijgen. Lastige hier was dat er op de muur een elektriciteitsaansluiting zat die roet in het eten gooide. Dus moest het opbergrek uit elkaar en moesten de staanders 3 cm. smaller worden gezaagd... Heb ik dat??

En nadat je alles hebt uitgesorteerd en ingepakt, weggezet en rechtgezet ziet het er zo uit:
Wil je het niet meer zien dan doe je gewoon de gordijnen dicht.
Nou nog het plankje met wasmiddelen.......

8 reacties:

Scrapitz zei

Meestal gaat in het nieuwe jaar de bezem door de rommel maar zo te zien had je er de kracht wel voor.
Netjes geworden hoor, kom je ook een keer bij mij langs om de boel op te ruimen ??? ;-)

Anoniem zei

Gave plek voor een Relax Race Baan...

Chris

Jacko zei

Nee Chris, dat stadium zijn we gepasseerd. Niets meer vast. En zelfs dat niet :-S

Vanavond gaan we weer leggen. Of we aan rijden toekomen weet ik niet, denk het niet. Het is vooral de bedoelong om vanavond een aantal layouts te gaan leggen om erachter te komen welke baanstukken we nog zouden moeten aanschaffen.

Opruimen vind ik een aardige klus moet ik zeggen. Komt vlak achter schilderen, vind ik ook leuk om te doen. Zal wel komen omdat er een soort van therapeutische werking vanuit gaat. Opruimen van je leven en met het schilderen een mooie laag aan de buitenlant zodat je de troep daaronder niet kunt zien.

Als dat geen voer voor therapeuten is weet ik het niet. Freudianen kunnen de tanden er kapot op bijten lijkt me.

Of heb jij een verklaring?

FRANK103 zei

Opruimen, schoonmaken, knutselen en schilderen, daar heb ik allemaal een behoorlijke hekel aan. Met op 1 verhuizen. Maar dat komt vast omdat verhuizen een combinatie is van eerdergenoemde 4.
Nee, laat mij maar internetten, foto's maken, boodschappen doen of uitjes maken met de kids, dan laat ik de rest graag aan de liefhebber over!

Vluchtgedrag?

FRANK103 zei

NB jouw auto past ook niet erg in de garage, of is dat gezichtsbedrog?

Jacko zei

Dat is inderdaad gezichtsbedrog Frank. Er past met gemak een Renault Megane in. Wel anderhalve Megane denk ik.

Maar dat doen we niet!! Want dan kunnen de fietsen er niet meer bij. En het deurtje van de wasmachine niet meer open. En nog veel meer narigheid.

Voor de garage is nog een carport en daar staat de auto heel best. We hoeven nooit te krabben hoe hard het ook vriest. Ja, de autoruiten dan natuurlijk. Als we jeuk hebben dan krabben we wel hoor.

De garage is zeer luxe uitgevoerd met een schuifkanteldeur eb volledig in spouw gebouwd. Omdat de vorige eigenaar er een biljart in wilde zetten.... dat is er nooit van gekomen maar plukken wij nu de zoete vruchten van.

Steffer zei

Een elektriciteitsaansluiting kan je toch verplaatsen.....??
Btw, mijn garagae ziet er voller en rommeliger uit dan jouw schuur VOOOOOR de opruiming......

Jacko zei

Inderdaad, dat kan ja. Maar dat heb ik dus niet gedaan. Er kwamen en gingen nogal veel kabels in en uit dat kastje. De staanders inkorten ging met de decouppeerzaag binnen een half uur.

En aangezien ik niet lui ben maar wel heel snel moe heb ik maar hiervoor gekozen...