vrijdag 12 december 2008

Fast forward to the past.

Gisterenavond weer een keertje naar 't Kasje geweest. Het begint namelijk weer een beetje te jeuken op slotrace gebied. Vandaar het bezoek. Kwam om 20.45 bezig en viel meteen al halverwege in de eerste race van die avond. De Porsche GT3. Ben maar meteen, zonder koffie!, op m'n vaste marshallplekkie gaan zitten. Wel even wennen want d'r ging d'r vlak voor m'n neus één uit het slot maar ik kon 'm niet vinden. Laat staan vlot inzetten.... Later ging het beter. Had ik wat extra oefening gehad zeg maar :-)

Na de Porsche race kwam de Toedeledokie race. Of Hatseflats race. Weet ik niet meer precies. Het kwam er op neer dat er 4 willekeurige auto's op de baan werden gezet en dat je daar mee moest gaan rijden. Je kreeg dus alle 4 die auto's voor je kiezen. Een snelle LMP, een traag op gang komende maar niet remmende SCX Seat en een in elke bocht omvallende Scalextric Ford Focus. Bijvoorbeeld.

Ik mocht ook meedoen van de heren. Best grappig om te rijden moet ik zeggen. Kost wel moeite telkens om aan een totaal andere auto te wennen maar daar heb je allemaal last van natuurlijk. Dus super eerlijk zo'n Toedeledokie race. Spreekt ook een soort van vertrouwen uit richting de andere clubleden natuurlijk. Anderen rijden wel met jouw materiaal tenslotte. Concept spreekt mij zeker aan. Dat ik voorlaatste werd deed niets af aan de lol die ik had.

Zoals je aan de foto's kunt zien was de clubruimte een soort van omgetoverd naar Kerstsfeer. Met ballen, slingers en van kleur verschietende kunstkerstbomen. En met Hans G. achter de CD spelers kun je rekenen op Kersthits van Perry Como en vooral heel veel Andrew Sisters. Echt heel veel...

Leuke avond gehad heren. Toppie. Kon het ook niet laten om even een Porsche in Gulf jas tepakken uit 1 van de koffers en op de baan te zetten. Blijft de mooiste kleurencombinatie die je maar kunt bedenken voor een racewagen.

Foto's zijn zoals gewoonlijk klikbaar voor een groter formaat.

4 reacties:

FRANK103 zei

Altijd leuk, het Kasje! Mooie baan ook. Jammer dat dit jaar geen Slottrack dag meer was georganiseerd (of ik heb die dag gemist!)

Jacko zei

Volgens mijn doen ze niet meer van dat soort dagen tegenwoordig. Niet voldoende bemanning voor te krijgen denk ik zo. Was toenertijd ook al een probleem

Chris Gerrist Fotografie zei

Wat een lekker setje foto's !!!

Maar goed dat ik maar een klein huis heb anders was ik allang op kosten gejaagd door het racebaanvirus

Chris

Jacko zei

Ga maandagavond baantje leggen met 2 maten van me. Als dat bevalt gaan we dat vaker doen. dan is wellicht een 4e man erbij wel handig...

Wie weet.