zondag 9 november 2008

Eindelijk, de paddo's

Nou daar zijn ze dan: de paddo's uit het Geldersch Landschap. Sorry swa Geert maar de paddo's hier in Gelderland zijn natuurlijk way more beautiful dan in dulling Utrecht!

Het valt nog niet mee om die krengen netjes op de foto te krijgen. Goed, ze lopen niet weg maar daar is ook alles mee gezegd. Ze staan waar ze staan en door er om heen te lopen moet je de achtergrond maar uitkiezen. Dat was in dit geval niet al te makkelijk want het lag meer dan vol met afgevallen takken. Die heb ik zo goed en zo kwaad als het ging weggepakt en ben toen op de knietjes gaan liggen.

Maar om nou te zeggen dat er overal een mooi romig bokeh is ontstaan...Nou nee. Net niet. Ze staan net altijd een behoorlijk stuk van de achtergrond verwijderd natuurlijk En dat geeft soms een wat onrustig beeld. Maar aan de andere kant geeft dat ook wel weer wat charme aan de foto's. Die dingen staan nou eenmaal in de wilde natuur en dat mag je best een beetje zien. Om ze nou te gaan plukken en op een omgevallen boomstam te leggen zodat je de achtergrond beter in de hand hebt gaat mij toch wat te ver. wat jou?

Groter door te klikken en terug via "back"in je browser. As usual.

2 reacties:

FRANK103 zei

Die langharige eerste paddestoel kan me wel bekoren, heel artistiek kapsel voor een padestoel!. De omgevallen paddestoel lijkt me ook goed scherp. Bij de andere foto's heb ik wat bedenkingen, maar moet daarbij direct opmerken dat ik geen klik heb met paddestoelen (al dan niet rood met witte stippen)...

Jacko zei

Op het originele formaat zijn ze allemaal scherp. Maar de lichte kleuren zorgen voor een onscherp gevoel. Mee eens.

Morgen maar weer eens er op uit.