dinsdag 11 november 2008

ENKA fotofilm

Tijdje terug alweer was ik bij de ENKA om UrBex foto's te maken. Dat was toen de tweede keer dat ik er was. Toen bekroop mij al het idee om nog eens een keertje terug te gaan als het erg slecht weer was en dan van die "vieze" foto's te gaan maken. Die foto's wilde ik dan in Z/W omzetten en gebruiken voor een fotofilm. Lekere rauwe muziek eronder en dan Joetjoeben die handel.

Gisteren was het eindelijk zo ver dat het lekker Hollandsch herfstweer zou worden. Camera gepakt, zwikkie objectieven in de tas en daar ging Jack. Vorige week had ik al gezien dat de poort nu gewoon openstaat, ik ben dus zo het terrein op gefietst. Niemand te zien bij de bureaucontainers.

Fiets neergezet, camera uit de tas, Cokin set erop om mooie donkere, dreigende luchten te kunenn fotograferen en nog steeds niemand te zien. Totdat ik van de Stelcon platen af stapte natuurlijk....

"Gelukkig, dezelfde opzichter als de vorige keer en toen ging het ook goed" flitste er door mij heen. Maar deze keer liep het helaas toch anders af. "Meneer, er komen momenteel gemiddeld 10 fotografen per week hier het terrein op. Die moet ik persoonlijk begeleiden want het is nu echt veel te gevaarlijk aan het worden. Er rijden 15 sloopkranen op het terrein en alle kelders liggen open en bloot op een niet oplettende fotograaf te wachten. Da's ondoenlijk voor mij".

Smeken en paaien hielp helemaal niets. Ik mocht vanaf de Stelcon platen foto's maken maar er geen stap vanaf doen. "En 's nachts lopen er weer honden meneer want ik neem geen risico meer met al die mensen die het terrein op willen". Tja, Jack droop af. Camera in de tas, fiets weer gestart en daar ging ik op m'n Batavus Cabriolet. Op dat moment brak de lucht, het werd helder en het begon te regenen. Het had zo mooi kunnen zijn....

Dan maar een fotofilmpje van vorig fotomateriaal. Ook leuk. Vergeet niet het geluid aan te zetten. Als je het niets vindt kan het immers ook weer uit...

Klik de link hieronder:
http://uk.youtube.com/watch?v=fxP2pyMmVNs

0 reacties: