dinsdag 18 november 2008

Troosteloos mooi

Het Nationaal Park "de hoge Veluwe" is vooral bekend, bij mij althans, om zijn troosteloze stuifzandvlaktes. Niets wil er groeien dan een verdwaalde Vliegden. Door de constante inwerking van de wind groeien deze dennen niet netjes omhoog maar verwringen zij helemaal. Een heel bizar gezicht. Samen met de echt Hollandsche Luchten en mijn Cokin verloopfiltertje kon ik deze beelden vastleggen. Denk zo dat ze mij daar wel vaker zullen zien rondfietsen.

Ik hoop dat jij net zo veel plezier hebt bij het bekijken ervan als ik had tijdens het maken en de post processing.

Omdat het allemaal landschapfoto's zijn heb ik ze omgezet naar breedbeeld formaat 16:9, dat gaat een beetje richting de panoramamaat en vond ik wel mooi passen bij het thema.

Natuurlijk weer klikbaar, terug via "back" in je browser.







4 reacties:

FRANK103 zei

Foto 2 en 4 vind ik toch erg geslaagd Jacko!

Afdrukken op canvas en een handeltje beginnen zou ik zeggen!

Jacko zei

Die zijn inderdaad erg mooi geworden. Wellicht dat Kemba ze goed genoeg vind voor een plaatsje aan de wand van de slaapkamer.

Gerard van Dongen zei

Beslist mooi maar probeer toch de horizon wat uit het midden te laten.
De foto's waar dat wel gebeurd is zijn gewoon een stuk krachtiger.

Gaaf onderwerp trouwens!

Jacko zei

De originelen hebben niet dat "vouw op de horizon maar doormidden" effect. Kwam pas hier thuis op het idee om op 16:9 te croppen. Als je dan al weing voorgrond hebt krijg je na het croppen weing lucht. Dus de horizon in het midden. De volgende keer weet ik op voorhand of ik naar 16:9 wil en houd ik er beter rekening mee.

Vond dat 16:9 wel wat hebben voor deze foto's.

Maar gelijk heb je wel. Een gaaf onderwerp! :-)