maandag 24 november 2008

Schaapskooi by night

Wat een gesneeuw vandaag zeg. Heul veul zeg maar. Vanavond maakten de meisjes hier een giga sneeuwpop. Toen ze de warme choco op hadden ontstond bij mij het idee om als iedereen op bed lag er nog even een uurtje op uit te trekken. Mooi foto's maken van een donker en besneeuwd landschap. Viel toch wel iets tegen. Een laantje met bomen is veel te donker om mooie details op de foto te krijgen. En een weids landschap wordt niets vanwege de lichtvervuiling in Nederland. De horizon is gewoon niet donker genoeg maar een soort van vies geel. Ziet er echt heel raar uit. Niet mooi raar maar vreemd raar zeg maar.

De schaapskooi is wel mooi geworden al zeg ik het zelf. Is niet alleen fototechniek maar ook nog wel wat Photoshop aan te pas gekomen...

Morgenvroeg, oeps dat is niet morgen maar vandaag al..., fluks Aniek naar school brengen en dan op de fiets het Binnenveld in. En nog wat boslaantjes die ik al eerder gefotografeerd heb. Dus volg de blog aandachtig: vanavond sneeuwfoto's!!

2 reacties:

FRANK103 zei

Cool Jacko


of beter:

koel

Als ik mijn boek fotografie voor dummies er op na sla dan moet je s'avonds tijdopnamen maken met sluitertijden tot wel 40 seconden, op het statief dus. Helaas is nu alle sneeuw hier verdwenen...

Jacko zei

Nou 40 seconden waren het niet maar het was wel lang ja. Maar erg leuk om te doen.

Hier ligt nog genoeg hoor.