Zoals al aangekondigd gisterenavond weer eens ouderwets lekker op de knietjes rondom een racebaan gezeten met de maatjes Mr. Sparky en Klift the Drift. Ouderwets gezellig.
Maar voordat de eerste keer de baan lag....
Koffie op en dan snel een biertje!
O nee hè!! Net een paar rondes gereden of the rewireman betreed de arena. Kost je weer een half uur racetijd!
Als we nu eens dit daar aan vastmaken en.... dan na die bochtencombinatie onder de tafel door zodat... dan zouden we wellicht het ook zo kunnen doet dat... maar nu hebben we nog 2 baanstukken over en da's jammer als we die nou eens.....
Het resultaat van al dat noeste handwerk is niet slecht hoor! Heerlijk zo'n lange bocht van Carrera. Nu nog slipstroken ernaast. Je kon nu alleen in de binnenbocht driften en da's niet eerlijk voor de man in de buitenbocht.
Effe zitten hoor. Regelaar in de hand en knijpen maar.
De wagens waar we het meest mee hebben gereden zijn van Carrera. Eenvoudige modellen zonder spoilers, antennes of spiegels. Kan d'r allemaal vanaf natuurlijk! Met onze rijstijl... Maar wel met verlichting! Da's dan wel weer leuk.
Uiteindelijk heeft de rewireman nog en keer toegeslagen. Met veel hak- en breekwerk werd de baan wéér verbouwd met dit als resultaat. Reed nog beter!
Als je goed kijkt zie je dat de Mosler uit het slot is. Da's wel duidelijk. Maar kijk eens naar dat Renaultje: die vliegt!!
Ook de schrijver dezes ontkwam niet aan vastlegging op de gevoelige plaat. Mr. Sparky durfde de cam te pakken en op de knopjes te drukken. Volgens een mailtje van vanochtend had hij alleen de diafragmasluitertijdisowaardegesnelheidsvoeligheidsmeting iets bijgesteld. Pfff, gelukkig maar...
Let even op het miner detail: ik nip van een Jägermeister.
Maatjes, ik kan niet anders zeggen dan dat ik mij kostelijk heb vermaakt en het geheel voor herhaling vastbaar vind. Dat er hier en daar nog wat verbeteringen mogelijk zijn is duidelijk en dat is ook juist leuk. Is al weer de opstap naar de voorpret van de volgende raceavond.
En nog was de rewire man niet tevreden. Het was onderhand al ver na 00.00 maar er moest toch nog een kleine doch noodzakelijke cosmetische ingreep doorgevoerd worden aan de baan. Het wrikte en wrong op sommige plaatsen meer dan ons lief was maar we konden even niet anders. Door deze extra vreemde slinger in de baan te leggen werd dat wringen een stuk minder. Vlug vastgelegd voor het nageslacht. Altijd handig.
Maatjes, ik kan niet anders zeggen dan dat ik mij kostelijk heb vermaakt en het geheel voor herhaling vastbaar vind. Dat er hier en daar nog wat verbeteringen mogelijk zijn is duidelijk en dat is ook juist leuk. Is al weer de opstap naar de voorpret van de volgende raceavond.
Wat mij betreft dan weer op de maandagavond. MAD-avond wordt dat dan. De MaandagAvond Drifters.
7 reacties:
Heerlijk! Op de knietjes. En het blijft gewoon geweldig ook al ligt hij op de grond!
Nou nou nou, zo lang is hij nou ook weer niet!! :-)
Maar het was inderdaad errrrrrg gezelli. Gaan we vaker doen.
Zie je nou wel - die slotracejeuk begint weer vorm te krijgen
Ontwerpsoftware voor Carrera staat al op de PC!! Plannen voor bezoek aan Klaas worden gesmeed.
We gaan niet alleen op de baan volgas geloof ik... ;-)
Die Mosler is wel errug mooi!
Misschien wil Porscheharry je wel een racebaankoffer verkopen Jacko?
Of wil je die D300 inruilen voor een paar zeldzame slot-it bolides (die ik in de aanbieding heb, zo goed als nieuw, van oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan!)
:-)
Een bocht.....langs een hoek van een muur....dat moet toch een keer fout zijn gegaan....???
@Steffer: natuurlijk NIET. Beheersing jongen is een groot goed.... ;-)
@Frank: altijdbinnen gestaan zeg ke? Zullen de banden wel droog zijn... Koffer is niet meer nodig. Het gaat tegenwoordig in een plastic tas van de buurtsuper. Schijnt helemaal in te zijn!!
Een reactie posten